Přednáška je rozdělena do dvou částí. V první se věnuji především psychologii dítěte předškolního věku a konkrétním příčinám, které mají později vliv na neúspěchy dětí ve škole. Učíme se tedy vše včas podchytit a problémům předcházet.
Druhá část je zaměřena na rozvoj percepcí – především sluchového a zrakového vnímání. Rodiče si všechna cvičení konkrétně vyzkouší, aby je mohli používat v praxi.
Účastníci přednášky si mohou všechny hry, materiály, pracovní listy atd. prohlédnout a práci s nimi vyzkoušet. Jde o materiály různých autorů, které se za 10 let mé praxe osvědčily a při reedukaci s nimi dosahujeme úspěchů.
Po celou dobu jsou rodiče aktivními partnery přednášejícího, v prožitkových cvičeních jsou stavěni do role dítěte. Vše si prakticky zkouší, aby byli schopni využívat nabyté informace při práci se svými dětmi.
ÚVODNÍ ČÁST
• význam šestinedělí po narození dítěte, zavinovačky, výběrová pozornost, ADHD
• mentální a fyzický věk dítěte
• vady zraku
• ochablost svalů
• problematika laterality – diagnostika dominantního oka
• bytí a vědomá hypnóza
• pozitivní formulace
• příčiny zlobení – vědecké pokusy
• motivace, samostatnost, přispívání
ŠKOLNÍ ZRALOST A ROZVOJ PERCEPCÍ
• hrubá a jemná motorika – náprava úchopu psacího náčiní
• prostorová orientace
• zrakové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza)
• sluchové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza)
• hmatové vnímání
• mozková činnost při přijímání nových informací
• diagnostika školní zralosti