Z předškoláka prvňáčkem

Přednáška je rozdělena do dvou částí. V první se věnuji především psychologii dítěte předškolního věku a konkrétním příčinám, které mají později vliv na neúspěchy dětí ve škole. Učíme se tedy vše včas podchytit a problémům předcházet. Druhá část je zaměřena na rozvoj percepcí – především sluchového a zrakového vnímání. Rodiče si všechna cvičení konkrétně vyzkouší, aby je mohli používat v praxi. Účastníci přednášky si mohou všechny hry, materiály, pracovní listy atd. prohlédnout a práci s nimi vyzkoušet. Jde o materiály různých autorů, které se za 10 let mé praxe osvědčily a při reedukaci s nimi dosahujeme úspěchů. Po celou dobu jsou rodiče aktivními partnery přednášejícího, v prožitkových cvičeních jsou stavěni do role dítěte. Vše si prakticky zkouší, aby byli schopni využívat nabyté informace při práci se svými dětmi. ÚVODNÍ ČÁST • význam šestinedělí po narození dítěte, zavinovačky, výběrová pozornost, ADHD • mentální a fyzický věk dítěte • vady zraku • ochablost svalů • problematika laterality – diagnostika dominantního oka • bytí a vědomá hypnóza • pozitivní formulace • příčiny zlobení – vědecké pokusy • motivace, samostatnost, přispívání ŠKOLNÍ ZRALOST A ROZVOJ PERCEPCÍ • hrubá a jemná motorika – náprava úchopu psacího náčiní • prostorová orientace • zrakové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza) • sluchové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza) • hmatové vnímání • mozková činnost při přijímání nových informací • diagnostika školní zralosti
 
 
 
 

* Položky označené hvězdičkou jsou povinné

Odesláním příspěvku do diskuse souhlasím s jeho zobrazením na serveru, a to i v redakčně zkráceném či upraveném znění.
Redakce nenese odpovědnost za obsah vkládaného příspěvku. Vyhrazuje si však právo i bez udání důvodu příspěvek upravit či odstranit.