Tento kurz je zaměřen na oblast firemního dárcovství. V jeho rámci se účastníci zorientují ve fundraisingových metodách a konceptu fundraisingu jako dlouhodobé a systematické činnosti, která musí být přirozeně integrována do strategie organizace. S ohledem na charakter kurzu zaměřeného na vyjednávání s dárci na tuto úvodní část navazuje kurz „Fundraising II“, který je věnován komunikačnímu tréninku.
Obsah kurzu: východiska fundraisingu, etický rozměr; profil fundraisera, jeho dovednosti a osobnost; stanovení cílů komunikace a obsahu a jednotlivých kroků nutných pro úspěšné jednání; komunikační strategie zaměřená na vztahy s donátory a na výsledek v podobě získání daru; získání nových a udržení stávajících sponzorů a dárců; varianty spolupráce s dárci v oblasti nefinanční podpory; motivace donátorů
Účastníci kurzu mají základní přehled ve fundraisingových metodách – jak získat a udržet sponzory a dárce. Získají několik variant pro tvorbu/aktualizaci databáze dárcům a metodiku jejich oslovování. Součástí kurzu je uvedení příkladů z praxe. Účastníci tak získají základní představu o výhodách, limitech a nárocích fundraisingové činnosti, včetně prezentování výsledku výzkumu v oblasti fundraisingu ve vztahu k dárcům, jejich motivaci a obvyklé výši darů.