Interaktivní přednáška. Na modelech rodin si budeme ukazovat, jaké pozice mají mít jednotliví členové rodiny, co se v rodině děje, když nejsou představená pravidla dodržována. Do jaké míry mohou pracovníci s dětmi a mládeží doplnit nebo nahradit rodiče, kteří dětem neposkytují rodičovskou péči
Pracovníci s dětmi a mládeží získají informace o předpokladech dobrého fungování rodin. Dozvědí se, jaké funkce dětí přebírají, jestliže rodiče neplní své funkce. Získají náhled, jaké rady mohou dětem a mládeži poskytnout i jaké jsou možnosti a meze "nahrazování" nefungujících rodičů.
Provedení | Workshop |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | pomůcky pro zapisování, budlou-li chtít |
Lektor |
|
Cesta chlapce k naplněnému mužství. Na pohádkovém příběhu "Dlouhý, Široký a Bystrozraký" si ukážeme, s jakými vlastnostmi by se měl muž ztotožnit a jaká cesta ho může přivézt k dobrým partnerským vztahům.
Pracovníci s dětmi a mládeží budou moci chlapcům a mladým mužům na srozumitelném modelu ukázat osvědčené mužské vlastnosti. Budou také mít nástroj pro rozvoj chápání "ženského světa".
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Pomůcky | pomůcky pro zapisování - budou-li chtít |
Lektor |
|
Národ který zapomene svou minulost nemá žádnou budoucnost. Winston Churchill
V době ztráty domovů miliónů lidí, jejíž dopady zažívá Evropa, si připomeneme zkušenosti našich zemí s nedobrovolným pohybem obyvatelstva. Přednáška se zaměří především na období spojené s 2. světovou válkou.
Posluchači získají vybraný přehled historických událostí souvisejících s 2. světovou válkou, které vedly k pohybu několika miliónů lidí v zemích bývalé 1. republiky. Události jsou seřazeny do časové posloupnosti.
Představíme si většinou známé události spojené s méně známými informacemi a fakty.
Seznámíme se také s událostmi, které jsou pro většinu cizinců, ale i obyvatel českých zemí, neznámé.
Získáme možnost lépe porozumět představovanému historickému období, které utvářelo naši současnost a působí také na naši budoucnost.
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Pomůcky | psací potřeby - budou-li chtít |
Lektor |
|