Všichni žijeme v uspěchané době. Když se k tomu přidají špatné výsledky dětí ve škole, nevhodné chování k učitelům, spolužákům ale i vůči rodičům, nevíme, co s tím. Nejsnadnější cestou jsou zákazy, hádky, tichá domácnost… Je to však doopravdy řešení? Základem dobrého a fungujícího vztahu s dítětem je komunikace. Posluchači budou seznámeni s komunikačním vzorcem a jeho praktickým využitím. Budeme se zabývat psychickými stavy dětí, probereme základní stavy ze škály a zkusíme je poznávat. Projdeme si hierarchii lidských potřeb, mluvit budeme o vědomé hypnóze, přispívání, samostatnosti. Budeme řešit vnější a vnitřní motivaci. Po celou dobu jsou účastníci aktivními partnery přednášejícího, v prožitkových cvičeních jsou stavěni do role dítěte. Vše si prakticky zkouší, aby byli schopni využívat nabyté informace při práci se svými dětmi. Prakticky si vyzkoušíme tvorbu rodinného plánu povinností. Závěrem si představíme efektivní strategie učení a vyzkoušíme si učení pomocí myšlenkových map.
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | papír, propiska |
Lektor |
|
Přednáška je rozdělena do dvou částí. V první se věnuji především psychologii dítěte předškolního věku a konkrétním příčinám, které mají později vliv na neúspěchy dětí ve škole. Učíme se tedy vše včas podchytit a problémům předcházet. Druhá část je zaměřena na rozvoj percepcí – především sluchového a zrakového vnímání. Rodiče si všechna cvičení konkrétně vyzkouší, aby je mohli používat v praxi. Účastníci přednášky si mohou všechny hry, materiály, pracovní listy atd. prohlédnout a práci s nimi vyzkoušet. Jde o materiály různých autorů, které se za 10 let mé praxe osvědčily a při reedukaci s nimi dosahujeme úspěchů. Po celou dobu jsou rodiče aktivními partnery přednášejícího, v prožitkových cvičeních jsou stavěni do role dítěte. Vše si prakticky zkouší, aby byli schopni využívat nabyté informace při práci se svými dětmi. ÚVODNÍ ČÁST • význam šestinedělí po narození dítěte, zavinovačky, výběrová pozornost, ADHD • mentální a fyzický věk dítěte • vady zraku • ochablost svalů • problematika laterality – diagnostika dominantního oka • bytí a vědomá hypnóza • pozitivní formulace • příčiny zlobení – vědecké pokusy • motivace, samostatnost, přispívání ŠKOLNÍ ZRALOST A ROZVOJ PERCEPCÍ • hrubá a jemná motorika – náprava úchopu psacího náčiní • prostorová orientace • zrakové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza) • sluchové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza) • hmatové vnímání • mozková činnost při přijímání nových informací • diagnostika školní zralosti
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | papír, propiska |
Lektor |
|
Přednáška se zaměřuje na nelehký přechod dětí z mateřské do základní školy. V úvodní části rekapitulujeme nezbytné předškolní schopnosti dítěte. Uvádím konkrétní cvičení, na kterých lze dovednosti rozvíjet. Část zaměřená na psychologii dítěte se dotýká emocí, hierarchie lidských potřeb. Věnujeme se tématu vnější a vnitřní motivace. Většina přednášky je věnována konkrétním překážkám v učení, jejich příčinám a také fyzickým projevům, které můžeme na dítěti pozorovat. Rodiče se naučí 3 základní bariéry pojmenovat, rozeznávat a také jim předcházet. Rodiče se seznámí s technikou tvorby myšlenkových map. Po celou dobu jsou účastníci přednášky aktivními partnery přednášejícího, v prožitkových cvičeních jsou stavěni do role dítěte. Vše si prakticky zkouší, aby byli schopni využívat nabyté informace při práci se svými dětmi. ÚVODNÍ ČÁST • komunikační cvičení • emoce a jejich zvládání • hierarchie lidských potřeb • motivace • očekávání a vliv na přístup k dítěti • předškolní schopnosti dítěte – jejich důležitost při vstupu do 1. třídy TŘI PŘEKÁŽKY V UČENÍ • dostatek obrázků, názornosti • postup po krocích • nepochopená slova • praktické cvičení na nepochopená slova • tvorba myšlenkových map • vysvětlení základního principu fungování mozku • praktická ukázka zvládání vybraných kapitol z českého jazyka • představení slabikářů pro prvňáčky • genetická a analyticko-syntetická metoda čtení
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | papír, propiska |
Lektor |
|
Úvodní část je zaměřena na stanovování studijních cílů. Dále se budeme zabývat překonáváním překážek v učení. Dozvíte se, jak si lépe pamatovat, vytvoříme si myšlenkovou mapu. Řeč bude o čtení s porozuměním a práci se slovníky.
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | propiska, papír |
Lektor |
|